De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG GSXV90MCAE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mjbr 23-05-2022

Bevalt prima

Geschreven voor: LG GSXV90MCAE

Om te beginnen. Wat een schitterende koelkast. Hij staat prima in mijn open keuken.

Ik heb de mogelijkheid gehad om deze koelkast te testen.
En wat een genot om deze te kunnen testen.
Staat erg mooi in je keuken. Instaview, 2 keer kloppen en je ziet door het glas wat er in je koelkast deur staat, werkt prima. Het 'tweede' deurtje alleen openen doe je dan ook vaker.

Voor mij, in de open keuken, vind ik uiterlijk belangrijk, maar nog belangrijker is de het geluid wat een koelkast maakt. Vergeleken bij mijn vorige koelkast is deze fluisterstil. De motor hoor ik niet en af en toe hoor je de ijsmaker de vers gemaakte ijsblokjes uit het bakje gooien.
En de koelkast heeft zoveel leuke gadgets. Bijvoorbeeld de ijsmaker, bediening via een app.

Pluspunten
+ Uiterlijk
+ Geluidproduktie
+ Ijsmaker en koud water

Minpunten
- Beperkte vrijheid bij het indelen van de plateaus.
- Zwaar

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Is heel stil

Minpunten

• beperkte mogelijkheden indelen plateaus
  • Is zwaar

Camille 23-05-2022

Bevalt goed, koelkast met leuke extra’s

Geschreven voor: LG GSXV90MCAE

Afgelopen weken hebben we deze mooie Amerikaanse koelkast getest. Wat direct opvalt is het mooie design (klein minpuntje is de afwerking bovenop het koelgedeelte, als de koelkast vrij staat dan is dit minder mooi). En zeker de extra deur in de koelkast waarbij je door dubbelklikken in je koelkast kunt kijken en het koelgedeelte in de deur kunt openen. Dit werkt top!
Het koelgedeelte is zeer ruim, de laden lopen bijzonder soepel.
Het vriesgedeelte is wat smal en ondiep maar overzichtelijk en uiteindelijk veel ruimer dan je denkt. Leuk is natuurlijk de ijsblokjesmaker die we meer gebruiken dan vooraf gedacht.
Het apparaat is wat minder energiezuinig maar je krijgt daar veel voor terug aan gebruiksgemak en ruimte.
Kortom, een aanrader.

Pluspunten

• Extra deur in koelgedeelte
  • Soepel lopende lades

Minpunten

• Afwerking bovenop

Tendonsie 22-05-2022

Amerikaanse droomfrigo & koelkast

Geschreven voor: LG GSXV90MCAE

Deze LG amerikaanse koelkast is een droom, wat hebben we hiervan genoten! Om te beginnen een uitstekend design met verlichting op de frigodeur. Ten tweede altijd verse ijsblokjes, crushed ice of gezuiverd water dankzij de extra filter & UV filter. Ten derde, gigantisch grote frigo met twee keer de inhoud van een normale frigo, en een diepvries die 75% inhoud aankan tov een normale diepvries. De fridge heeft ook smartapp via de smartphone waar je quick freaze & quick koeling hebt!

• Filter water/ijs
  • Veel ruimte

Minpunten

• Geen houder voor filter

De Juttertjes 18-05-2022

Fanatisch voor ons gezin.

Geschreven voor: LG GSXV90MCAE

Na tijdelijk verhuisd te zijn naar een huurflat totdat ons nieuwbouwhuis klaar was miste we onze Amerikaanse koelkast. Dus voor ons nieuwe huis gingen opzoek naar een nieuwe. Ons oog viel om de LG GSXV90MCAE. Hij past prachtig qua kleur in ons nieuwe keuken. De door in door met 2 keer tikken en het licht gaat aan is voor de kinderen ideaal. Voordat de deur opengaat en kou verliest hebben ze al kunnen kijken. Ook is de indeling goed aan te passen en is de grote lade onder de plank een uitkomst. Ik gebruik hem voor de vleeswaren en kaas. De vriezer is groot genoeg en ik vindt het fijn dat in deze vriezer 2 lades zitten waardoor je ook goed diepvrieszakken kan stappelen. De kinderen vinden de ijsklontjes en gekoeld water heerlijk. We merken dat de kinderen weer veel meer water drinken, omdat het zo makkelijk te pakken is. En dat schilt ook weer in de portemonnee want ze drinken nu minder fruitsappen of frisdranken.

Pluspunten

• Inhoud vriezer en koelgedeelte
  • Zeer stil
  • App handig in gebruik

Minpunten

• ijsklontjesmaker wel zelf aanzetten

palmpje 17-05-2022

mooie grote koelkast!

Geschreven voor: LG GSXV90MCAE

Ik heb deze koelkast nu enige weken mogen testen!
Wat een heerlijke koelkast is dit! Een echte verademing als ik het vergelijk met mijn oude beestje.
Alle ruimte van de wereld! (voor ons gevoel dan) als je gewend bent dat je een inbouwkoelkast hebt met vriesvak ingebouwd dan weet je wat ik bedoel!
het eerste wat mij opviel was hoe GROOT deze koelkast is! Daar had ik mij even flink op verkeken zeg! Natuurlijk had ik alles wel opgemeten, maar zien is toch anders!
een paar kleine nadeeltjes die ik tegenkwam waren het volgende: erg kort elektra snoer (Vooral als je koelkast stopcontact niet bij het plafond zit) waardoor een verlengsnoer al snel nodig is! En de koelkast is erg gevoelig voor vingerafdrukken!
Wat een voordeel is, is hoe goed deze koelkast alles koud houdt! Dat was ik niet meer gewend! Hieraan merk ik echt dat ik een nieuwe koelkast nodig had!
Kortom een erg fijne koelkast!

Pluspunten

• GROOT, veel ruimte in de koel- en vrieskast
  • knock-knock verlichting
  • lange waterleiding (5m)

Minpunten

• groot ;) je moet er maar plek voor hebben
  • kort elektra snoer

gieljanwille@gmail.com 17-05-2022

Een ideale koelkast/diepvries combi voor een groot gezin

Uiterlijk:
De koelkast is zéér groot en erg zwaar. Een tip: meet goed de plaats waar hij komt te staan, hou rekening met de deuren die open moeten en meet ook zeker of hij door de deur past.
Hij heeft een strak design in zwart en grijs met een netjes ogende glazen wand in de door in door.
De deuren zijn zeer dik en goed geïsoleerd en houden de temperatuur binnenin mooi op peil maar zijn daardoor ook erg zwaar. Dit is op zich geen minpunt maar wel gevaarlijk voor kinderhandjes.
Indeling:
Binnenin krijg je een zee aan ruimte, handige opberg vakken onderaan waar je groenten en fruit in kwijt kan die mooi ruim zijn. Diverse vakken in de deur die breder zijn dan bij andere modellen waardoor je er bijvoorbeeld ook een karaf in kan opbergen of een 2l fles appelsiensap. Je kan er zelfs een kratje wijn in kwijt.
Tussen de legplanken lieten ze veel ruimte zodat je grotere voedingswaren een plaats kan geven zoals watermeloen, of zodat je een limonade kan van 3l een plekje kan geven.
Er is een handig schuifje voorzien waar ik mijn broodbeleg in kwijt kon.
De indeling leent zich vanzelf tot een nette verdeling van de voedingswaren waardoor de koelkast geordend blijft tijdens dagelijks gebruik.
De diepvries heeft een paar ruime opbergplanken met voldoende ruimte tussen zodat je kan stapelen en 2 opberg vakken die er vlot uitrollen voor vlees en vis. Wij hebben zelfs nog plaats over met ons gezin van 5. Alles blijft mooi op temperatuur, geen last van condensatie of aangevrozen ijs aan de zijkant of deur.
De functie om ijs of gekoeld water uit de deur te laten komen is leuk en mooi en netjes, maar ik vind de installatie nogal moeilijk en een hoop werk. De deur van de diepvries moet eraf gehaald worden enzo…
Door in door:
Dankzij een kleiner handvat in de deur van de koelkast krijg je toegang tot de ‘door in door’. Dit is een overigens wat minder zware deur die je gemakkelijker toegang verleend tot voedingswaren die je gestockeerd hebt in de deur. Het gaat sneller en op die manier bespaar je wat energie. Even snel een drankje nemen wordt net dat tikkeltje gemakkelijker.
Onze kindjes vinden de instaview geweldig. 2 Keer kloppen op het raampje waardoor er een lampje aangaat en je in 1 oogopslag kan zien wat er in de deuropslag zit. Een leuke feature waardoor je minder de deur moet opentrekken naar de koelkast.
Geluid:
Overdag valt het zachte gezoem van de koelkast niet op, wanneer het huis stilvalt ’s avonds hoor ik hem zachtjes werken. Zeker niet luid of storend.
Op zeer warme dagen ( 26 graden Celsius in huis) hoor je hem wat harder werken, maar nog steeds niet storend.
Een erg handige functie vind ik het alarmpje dat afgaat wanneer de deuren te lang open staan, zeker met kindjes in huis komt dit van pas.
Conclusie:
Heb je een groot gezin, dan is deze koelkast/diepvries combinatie echt iets voor jou.
Alles blijft heerlijk fris en je hebt absoluut voldoende ruimte. Ik doe voor mijn gezin van 5 om de 2 weken boodschappen en alles past er gemakkelijk in.
Een gebruiksvriendelijke koelkast met een mooi design.

Pluspunten

• Zeer ruim
  • Handige door in door
  • houdt zeer goed koel
  • gebruiksvriendelijk
  • Nuttige alarm functie bij te lang openstaande deur

Minpunten

• Zeer groot en zwaar
  • Moeilijke installatie van ijsblokjes automaat

GAP54 16-05-2022

Elegant en eigentijds

Geschreven voor: LG GSXV90MCAE

Het apparaat is zeer eenvoudig te installeren, het systeem om de waterleiding aan te sluiten is makkelijk te gebruiken.
Het Design is moderne met donkere kleur en zonder bedieningselementen aan de buitenkant, het is als een functioneel meubel in de eetkamer of de woonkamer.
De voorkant is van metaal en glas en de licht van de ijs en water dispenser “UVmano” voegt een decoratief element toe.
Het is ruim met voldoende capaciteit voor de benodigdheden van een middelgroot gezin.
De vrieskast blijf vrij van ijs en condensatie.
De Indeling is gedeeld in twee elementen de diepvries een de koelkast hebben beiden vier open ruimtes en twee opgesloten laden, de koelkast geeft ook een opgesloten compartiment de ‘Utility Box’.
De schappen zijn van glas een hebben aan de achterwand en metal element ‘Metal Fresh’ voor de temperatuur gelijkmatig te verdelen.
Ze zijn niet verstelbaar, wat het optimaliseren van de ruimte verhindert, het is moeilijk om grote dingen te plaatsen en ruimte wordt verspild met kleine dingen.
De twee gesloten laden per kant zorgen voor dat het voedsel minder blootgesteld aan temperatuurschommelingen.

Als u de glas deur twee keren tikt ga de interne verlichting aan ‘InstaView’ voor een paar seconden die laat u naar binnen kijken zonder de deur te openen waardoor u iets kunt zoeken voordat u de deur opent ook door de ‘Door in Door’ system beperkt de deuropening tot de boven gedeelte van de koelkast.

Het digitaal controlepaneel dient voor zowel de koelkast als de vriezer in de gewenste temperatuur programmeren.
Het is geplaats aan de lage kant van de koelkast zo u moet bukken om het te gebruiken, de positie zou comfortabeler zijn als het hoger was.

Het heeft ook geen indicatie van hoeveel de binnentemperatuur is gestegen tijdens een stroomstoring, dus de koude keten kan niet worden gegarandeerd voor meer dan twee uur bij een stroomuitval.
Gelukkig komt dat in het gebied waar ik woon niet vaak voor.

De flessendrager:
Handig om vier flessen horizontaal te plaatsen, dat scheelt ruimte en gewicht van sommige flessen in de deur, maar is niet geschikt voor meste wijnen aangezien deze gedronken worden bij hogere temperaturen (tussen 9˚ en 17˚).

De Handgrijpers:
Het toestel heeft geen uitstekende handgrepen waardoor het meer op een modern meubel dan op een keukenapparaat lijkt, maar het heeft wel plekken om de deur vast te pakken.
U moet well om te wennen aan het gebruik van deze handgrepen om te voorkomen dat de deur te hard dichtslaat.

De water- en ijsdispenser met "UVnano" antibacterieel systeem:
Het geeft meer vertrouwen om de ijs- en waterdispenser te gebruiken zonder dan u zorgen hoef te maken over mogelijke problemen veroorzaakt door bacteriën.

Het heeft geen druppelvanger rooster en de water uitlaat buis bevindt zich 6 centimeter van de achterwand, waardoor het niet mogelijk is om kleine glazen of kopjes te gebruiken om water te tappen.

De ijsmachine is gelokaliseerd in en zeer praktisch locatie aan de deur die extra ruimte laat voor andere producten.
Het waterfilter:
Door de waterfilter het water dat wordt gebruikt om ijs te maken en te drinken is van hogere kwaliteit dan kraanwater en de water- en ijsdispenser krijg minder last van kalk en mineralen dus duurzaams.

Het Wifi verbinding is zeer praktische voor het wijzigen van temperaturen of koelmode, zonder de koelkast te openen via de ThinQ app en om de leermodus te activeren.
Deze modus zorg voor het leer van de routine hoe de koelkast wordt gebruik zo het kan anticipeer voor periodes vaar de deur wordt geopend en of producten geladen worden.

Pluspunten

• modern en mooi
  • met veel ruimte
  • Makkelijk schoon te maken
  • gefilterd water

Minpunten

• Planken kunnen niet worden verplaatst
  • Glazen deur zonder deuralarm

Bas 16-05-2022

Test LG GSXV90MCAE zwart

Geschreven voor: LG GSXV90MCAE

We hebben het product de LG Amerikaanse koelkast ontvangen we waren dan ook verbijsterd van het mooie design van de koelkast en kon tevens makkelijk geïnstalleerd worden ook de wateraansluiting voor water en ijsblokjes is heel eenvoudig te installeren. Wat wij ideaal vinden is het extra koelkast deurtje om drinken of dergelijke makkelijk en snel eruit te halen.
Ook is er voldoende vries ruimte in de vriezer.
Bij de water dispenser en ijsblokjes brand er altijd een led-lampje wat ook zeer praktisch is tevens kun je crushed ice of normale ijsblokjes uit de dispenser krijgen.
Ik kan deze koelkast dan ook zeker aanbevelen als top product!

Pluspunten

• Top Design
  • Crushed ice en normale blokjes

GAP54 16-05-2022

Elegant en eigentijds

Geschreven voor: LG GSXV90MCAE

Het apparaat heeft moderne lijnen, donkere kleur en zonder bedieningselementen aan de buitenkant of uitstekende handgrepen,
waardoor het ook buiten de keuken kan worden geplaatst.

Pluspunten

•  Het heeft praktische accessoires
  •  Grote capaciteit
  •  Hij is zuinig in energieverbruik
  •  Het is vrij stil

Minpunten

• De glazen deur is niet verbonden met het deuralarm
  • Interne indeling kan niet wijzigen wordt

h***************@h********** 13-05-2022

Amerikaanse koelkast

Geschreven voor: LG GSXV90MCAE

Het product hebben wij ontvangen om te testen voor een testpanel.

De Amerikaanse koelkast kwam geleverd in een grote doos. En daaromheen piepschuim en verder gewikkeld in veel plastic. Wij zijn best even bezig geweest om hem plastic vrij te krijgen.

Eerste indruk:
Mooi ding! Ziet er gaaf uit en strak. De deur is echt wel een gaaf extraatje. Met twee keer kloppen verlicht hij en zie je wat er in staat. En daarna is hij weer donker en valt het totaal niet op wat je in je koelkast hebt staan

Bij het installeren van de app:
De koelkast moet eerst verbinden met z’n eigen wifi en dan vervolgens de wifi van het huis. Ik ben dr wel echt even mee bezig geweest voordat ik het op orde had. Oa omdat de app tijdens installeren een wit scherm gaf. Bij opnieuw opstarten moest ik de koelkast weer opnieuw installeren, dus vooraf aan weer beginnen.
Vind de app persoonlijk geen toegevoegde waarde, de app heb ik gebruikt bij installatie en daarna niet meer naar omgekeken.

De inhoud van zowel de koelkast als de diepvries deed mij verbazen hoeveel ruimte erin zit en hoeveel je erin kwijt kan.

De ijsblokjes machine knoeit soms wat langs je glas heen, daardoor ligt er bij ons soms wat restjes ijs op de grond.
Je kan koud water tappen, ijsblokjes en gechruscht ijs uit de machine halen.

Positief:
- de instaview deur
- Het is echt koud de producten die erin staan vergeleken met onze normale keukenkoelkast.
- Hij is stil qua geluid

Negatief:
- ik zie niet perse de meerwaarde aan de app / WiFi verbinding
- Ik mis de handgreep aan de koelkast
- Achteraf zou ik persoonlijk zelf kiezen voor een koelkast die niet aangesloten hoeft te worden op de waterleiding. Je bent doordat hij aan de waterleiding moet aangesloten worden beperkt in de plek waar hij komt te staan.

Pluspunten

• De instaview deur
  • Goed gekoelde producten
  • Stil qua geluid

Minpunten

• De ontbrekende handgreep
  • Zie de meerwaarde niet van de app
  • Keuze van wateraansluiting

n*********@l****** 13-05-2022

Mooie luxe koelkast met prettige indeling

Geschreven voor: LG GSXV90MCAE

Ik heb de koelkast een aantal weken mogen testen en het is een mooie koelkast om meerdere punten.
- de uitstraling is luxe, mooi zwart met glas en licht dat aangaat als je erop klopt. Hierdoor blijft de koelkast kouder als je snel een pak melk hijvoorbeeld eruit pakt.
- de indeling is ruim, je kan er 635 liter in kwijt en ik heb het gevoel dat dit perfect is voor een groot gezin (4/5 personen)
- de indeling is praktisch, zowel in de koelkast als de vriezer zitten twee bakken voor bijvoorbeeld groenten of fruit. Hierdoor blijft het langer vers. Hele fijne vleeswaren bak op ooghoogte, ideaal!

Ik heb momenteel een Amerikaanse koelkast en kan daardoor ook goed vergelijken en de eventuele minpunten benoemen.
Minpunten:
- door het raampje staan producten in het zicht. Het bovenste vakje gebruik ik nu voor 'kleine sauzen', dit ziet er niet zo fraai uit als het er heel veel zijn. Er is ook geen bakje waar je normaal je boter zou bewaren.
- de koelkast zoemt af en toe (dit doen meerdere koelkasten denk ik maar het viel me op naast onze oude).
- waterfilter ligt buiten je koelkast maar was wel makkelijk te bevestigen.

Al met al meer pluspunten dan minpunten en vooral een fijne koelkast om tegenaan te kijken!

Pluspunten

• Uitstraling
  • Indeling
  • Grootte

Minpunten

• Zoemt soms
  • Waterfilter extern
  • Door het raampje zie je de sauzen staan